Alla inlägg under januari 2017

Av Karin Carlsson - 29 januari 2017 21:46

Jag har en tonårsdotter som är inne i en period som inte är så kul. Men jag har gett mig själv ett löfte att inte argumentera med henne när det är som värst. Anledningen är att jag inte orkar. Ja, jag säger till när det är rätt eller fel, absolut. Men börjar man diskutera med henne så ska hon alltid ha sista ordet och ger sig inte. På den punkten är vi lika, men nu har jag sagt till mig själv att jag inte ska diskutera eller argumentera med henne när det är som värst. Lättare att ta det när hon och jag till viss del har lugnat ner oss. Än så länge har det fungerat bra. Hon vet om det, så vi får väl se hur länge jag kan hålla mitt löfte.

Har även en son, men han är något år yngre och har inte kommit in i denna trots ännu, inte på samma sätt. Tror han blir lite låttare när han kommer in i denna fas :)


Träna för att må bra, visst, men man ska inte träna för att andra tjatar eller så. Jag tränar endel, men skulle vilja träna mer. Men det är inte för att gå ner i vikt utan för att jag ska må bra. Klarar inte av att bara sitta still. Har ett kort till ett träningscenter, men de sista 2-3 månaderna har jag varit dålig på att gå dit. Måste ta mig i kragen och göra det. Sjukt dumt av mig att bara betala för det och inte utnyttja det. Det är lite som att slänga pengarna i sjön. Ska försöka ta tag i mitt tränande fom denna vecka. Idag blev det 1 timme innebandy och det kommer att kännas imorgon vill jag lova. Den sköna träningsvärker har redan börjat göra sig påmind. Ont men skönt. För att bli av med träningsvärk är det bara att träna mer, så imorgon tar vi en lång promenad har jag tänkt mig. Tänkte utforska lite nya områden, så det ska bli intressant.


Ny vecka nya utmaningar.


Av Karin Carlsson - 28 januari 2017 23:06

Denna blogg kommer att handla om hur jag ser på vissa saker, vad jag har i mina tankar, om mitt liv och lite annat smått och gott.

Tankar och funderingar samt synpunkter kan man ha om mycket och ibland kan det bara vara skönt att ventilera/skriva av sig om dom, istället för att funderar och fundera och allt bara snurrar. Så ser jag på det hela.


Nu har Trump suttit vid rodret i 1 vecka och jag känner inte att det är så positiva vibbar i många saker han tycker och anser är rätt. Är ganska glad att jag inte bor "over there" Har vänner som är där på semester nu och det är lite kaos på flygplatserna där för att vissa inte ska få komma in i landet. Hur blir det, kommer dom att kunna flyga hem när dom ska eller kommer det fortfarande vara kaos när dom ska hem? Har man pass och visum, spelar det någon roll? Jag hoppas att det inte kommer vara några problem, men jag känner lite oro.

Men det återstår att se. Dom ska vara kvar några dagar till så.....


Söndag imorgon och dags att börja röra på fläsket :) Nyårslöfte? Nej, men det är skönt och man mår bra efteråt. Måste komma igång och ta mig i kragen. Har ju friskvårdskort, så kanske dags att göra slag i saken och sätta fart så man får valuta för det man betalar. Annars kastar jag ju pärlor till svinen :)
Nu jäklar! Måndag kommer inte bli rolig, men träningsvärk är skönt eller nu ljög jag lite, men man vet att man har gjort något bra.

Ha en grejt söndag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards