Direktlänk till inlägg 28 januari 2017

Handlar om vad?

Av Karin Carlsson - 28 januari 2017 23:06

Denna blogg kommer att handla om hur jag ser på vissa saker, vad jag har i mina tankar, om mitt liv och lite annat smått och gott.

Tankar och funderingar samt synpunkter kan man ha om mycket och ibland kan det bara vara skönt att ventilera/skriva av sig om dom, istället för att funderar och fundera och allt bara snurrar. Så ser jag på det hela.


Nu har Trump suttit vid rodret i 1 vecka och jag känner inte att det är så positiva vibbar i många saker han tycker och anser är rätt. Är ganska glad att jag inte bor "over there" Har vänner som är där på semester nu och det är lite kaos på flygplatserna där för att vissa inte ska få komma in i landet. Hur blir det, kommer dom att kunna flyga hem när dom ska eller kommer det fortfarande vara kaos när dom ska hem? Har man pass och visum, spelar det någon roll? Jag hoppas att det inte kommer vara några problem, men jag känner lite oro.

Men det återstår att se. Dom ska vara kvar några dagar till så.....


Söndag imorgon och dags att börja röra på fläsket :) Nyårslöfte? Nej, men det är skönt och man mår bra efteråt. Måste komma igång och ta mig i kragen. Har ju friskvårdskort, så kanske dags att göra slag i saken och sätta fart så man får valuta för det man betalar. Annars kastar jag ju pärlor till svinen :)
Nu jäklar! Måndag kommer inte bli rolig, men träningsvärk är skönt eller nu ljög jag lite, men man vet att man har gjort något bra.

Ha en grejt söndag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Carlsson - 26 mars 2017 20:02

Där jag bor finns det många oroliga ungdomar/tonåringar. Var ett möte på min dotters skola om ANT, polis, fältare och soc var där och informerade om hur det ser ut där vi bor. Det var bara för den årskursen där min dotter går, men det var väldigt få ...

Av Karin Carlsson - 22 mars 2017 13:45

Nu hoppas jag verkligen att det är vår på väg. Varför? Jo, då blir allt ljusare, slipper tjocka jackor och massa annat som ska på under vintern, batterierna laddas av solsken, man kan vara ute mer och det känns inte lika jobbigt att gå upp på morgone...

Av Karin Carlsson - 17 mars 2017 23:07

Nu börjar man märka att våren börjar komma på riktigt. Solen börjar skina och snart kan man hänga undan vinterjackan för den här säsongen. Alla årstider har sin tjusning. Men jag gillar våren och sommaren bäst. Det blir ljusare, så att det är lättare...

Av Karin Carlsson - 13 mars 2017 22:00

När man tycker något är fel, så ska man säga till. Man kan inte bara stå och titta på. Eller, visst det kan man ju, men det är inte bra. Om man sedan talar om vad man tycker, så kan det ju uppfattas fel. Det är en svår balans att inte trampa på någon...

Av Karin Carlsson - 12 mars 2017 16:15

Jag undrar var samhället är på väg. Man mördar människor än hit och än dit. Förra veckan, en kvinna knivmördas i sin lägenhet i Hallonbergen framför ögonen på sin man, 2 ynglingar ca 20 år skjuts ihjäl i Kista, en massa mord i Malmö mm. Vart är vi på...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards