Alla inlägg den 12 mars 2017

Av Karin Carlsson - 12 mars 2017 16:15

Jag undrar var samhället är på väg. Man mördar människor än hit och än dit. Förra veckan, en kvinna knivmördas i sin lägenhet i Hallonbergen framför ögonen på sin man, 2 ynglingar ca 20 år skjuts ihjäl i Kista, en massa mord i Malmö mm. Vart är vi på väg?

Avsnitten jag tittade på från Uppdrg granskning igår, intervjuar Janne Josefsson en kille i ca 30 års åldern. Han sitter inne för en rad olika saker. Han säger att vi i samhället ska vara glada för att de mördar varandra. Klingar inte särskilt bra i mina öron. Ja, jag kan förstå hans sätt att tänka. Att de kriminellla/brottslingarna tar kol på varandra, men det löser inte så mycket. Det blir andra som med blir drabbade. Deras familjer, anhöriga och ibland oskyldiga som är på fel plats vid fel tidpunkt. Det är som en ond spiral. Våld föder våld, det kan man inte sticka under stolen med.
Poliserna är maktlösa. I vissa områden vågar inte jag sätta min fot. Jag vet att vissa arbetsgrupper inte vågar åka dit för att utföra sitt jobb. Ska det vara så? NEJ!!! Man ska kunna utföra sitt jobb, man ska inte behöva vara rädd för att besöka eller vistas vid en plats/ort. Men just nu är det så i dagens samhälle och det är sjukt enligt mig.


Om våldsamma personer tar kol på andra likasinnade, så finns det en bror/syster, vän, familjemedlem, bekant eller någon som inte vågar stå emot som går till attack och då blir det nya personer som blir drabbade/lidande.

Det hjälper inte att bura in dom tydligen, för man kommer ju ut efter kortare tid än vad man är straffad för. Antagligen för gott uppförande eller för att man avtjänar ju bara drygt hälften, om ens det.

Enligt mig så ska man sitta den tid man har blivit tilldelad. Får man livstid så ska man inte komma ut för gott uppförande, då ska man sitta där tills man inte klarar sig själv längre. Man blir inte dömd till livstid för ett mindre brott, då har man gjort något helt vansinnigt.
Jag tänker kasnke fel, men jag tycker inte det. Har du mördat en annan människa och blir dömd till 6 år, så ska du inte komma ut efter 2 år utan du ska sitta dina 6 år.

Mina tankar, funderingar och åsikter!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards