Alla inlägg den 17 mars 2017

Av Karin Carlsson - 17 mars 2017 23:07

Nu börjar man märka att våren börjar komma på riktigt. Solen börjar skina och snart kan man hänga undan vinterjackan för den här säsongen. Alla årstider har sin tjusning. Men jag gillar våren och sommaren bäst. Det blir ljusare, så att det är lättare att ta sig upp på mornarna till jobbet. Inte lika tungt som på vintern. Då är det mörkt, och lite burrigt.

Vad är tjusningen med de olika årstiderna? Jag kan börja med vintern, efter som den just har varit.

Vintern: Man kan tända en brasa, kura ihop sig under filten och läsa en bra bok, kolla på en film och bara mysa egentligen. Åka skidor är kul och uppfriskande. På minussidan är att man måste skotta snö, det är kallt och mina fingrar blir vita av kylan :)

Våren: Solen börjar värma, man kan hänga undan vinterkläderna, lättare att gå upp på morgonen och ta sig till jobbet. Man blir gladare och man kan sitta ute och dricka en kopp kaffe med en bra bok. Minus: Det kan regna endel, bilen blir skitig snabbt.

Sommar: SOL,SOL,SOL och SOL (förhoppningsvis), bada, sola, grilla och träffa vänner som kommer fram på sommaren. Sen får man ju inte glömma SEMESTER. Minus: ÅSKA, hatar det. Särskilt när jag är själv hemma. Samtidigt som jag hatar den så kan det vara mysigt. Men jag är åskrädd.
Hösten: Alla vackra färger som kommer fram, men det är nog allt. Minus: Åska (igen), går mot mörkare tidier och att kratta löv.


Att läsa böcker går i perioder för mig. Just nu läser jag en "feelgood" bok. Än så länge är den bra. Så det är kul att vara igång med en bra bok. Så nu är det dags att återgå till den en stund och tacka för ikväll.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards